W Polsce coraz szersze kręgi zatacza tzw. moda na zdrowie. Chętniej niż jeszcze kilkanaście lat temu uprawiamy sport, aktywniej spędzamy wolny czas i zdrowiej jemy. Wierzymy, że dzięki temu na długo zachowamy młodzieńczą sprawność i dobre samopoczucie.

Elementem zdrowego stylu życia powinno być, obok aktywności fizycznej, odpowiednie odżywianie. Warto zwracać więc uwagę na to, co mamy na talerzu i czego używamy w kuchni. Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez firmę CBOS, już 40% Polaków uważa swój styl życia za zdrowy. Rośnie również liczba tych, którzy planują zacząć dbać o swoje zdrowie i kondycję. W jaki sposób? Na przykład modyfikując swój codzienny jadłospis tak, aby znalazło się w nim jak najwięcej zdrowych produktów.

Przede wszystkim naturalnie

Lekarze i dietetycy zalecają, aby w naszym codziennym jadłospisie znalazły się produkty z różnych grup: zboża, warzywa i owoce, zdrowe kwasy tłuszczowe, chude mięso oraz ryby i produkty mleczne. Te ostatnie stanowią źródło wapnia oraz witamin B2 i D3, które ułatwiają jego przyswajanie. Dieta bogata w wapń zapobiega osteoporozie, czyli odwapnieniu kości, i chroni je przed złamaniami w starszym wieku. Szklanka jogurtu naturalnego, takiego jak Jogurt naturalny Gęsty Bakoma, zapewnia nam dawkę wapnia, która zaspokaja w około 40% nasze dzienne zapotrzebowanie. Co więcej – dzięki kulturom bakterii wapń z jogurtu wchłania się lepiej niż z innych produktów mlecznych. Warto zauważyć, że w jogurcie naturalnym, w przeciwieństwie do tych owocowych i smakowych, nie ma dodatku cukru, barwników ani konserwantów.

Jogurt na zdrowie

Jogurt naturalny to doskonałe źródło białka zwłaszcza dla osób, które uskarżają się na nietolerancję laktozy, czyli cukru znajdującego się w mleku. Nazywa się ją również cukrem mlecznym. Bakterie, które zamieniają mleko w jogurt, rozkładają częściowo laktozę na glukozę i galaktozę, czyli cukry proste, które organizm ludzki łatwiej trawi. Doskonale wpływają one również na florę bakteryjną naszego przewodu pokarmowego, regenerując ją szybko po zatruciach pokarmowych, wirusowych infekcjach żołądkowo-jelitowych i kuracjach antybiotykowych. Regularne jedzenie jogurtu naturalnego zmniejsza ponadto ryzyko nowotworu jelita grubego. Nic dziwnego, że jest on składnikiem wielu diet. Występuje nie tylko w jadłospisach leczniczych, ale również odchudzających, bo jogurt naturalny kcal zawiera o wiele mniej niż jogurty smakowe.

Smacznie od rana do wieczora

Jogurt naturalny warto na stałe włączyć do diety i jeść go przynajmniej raz dziennie. Przepisów na potrawy z jego wykorzystaniem nie brakuje i na pewno w internecie każdy znajdzie coś dla siebie. O poranku jogurt może stanowić dodatek do płatków lub musli. Rolę pierwszego posiłku doskonale spełnią również koktajle owocowe na bazie jogurtu naturalnego. Można je także przygotować w domu, zabrać do pracy i zjeść w porze drugiego śniadania. Z powodzeniem wykorzystamy jogurt naturalny do zupy lub sosu, zastępując nim śmietanę i czyniąc tym samym potrawę o wiele mniej kaloryczną.

Jednak jogurt naturalny można wykorzystać nie tylko w kuchni. Wiele osób stosuje go również jako kosmetyk, ponieważ łagodzi on podrażnienia skóry – na przykład po opalaniu. Właściwości ściągające jogurtu naturalnego sprawdzają się w walce z rozszerzonymi porami i problemami cery trądzikowej. Jogurt uwielbiają także nasze włosy. Maska z jogurtu i cytryny szybko je odżywi, a przy tym nie obciąży jak gotowe kosmetyki, które zawierają wiele chemicznych dodatków.

Włączenie jogurtu naturalnego do codziennej diety to same korzyści. Już po krótkim czasie odczujemy jego pozytywny wpływ na nasze zdrowie i samopoczucie, a przy tym jest smaczny!

(Visited 18 times, 1 visits today)