Zdrowa cera, zadbana sylwetka oraz dobry humor – to efekty przestrzegania kilku prostych zasad. Kiedy masz ochotę na cukierka, sięgnij po zdrową przekąskę. Cukierka zamień na słodkie jabłko albo banana. Spraw, by Twoja dieta okazała się prawdziwą przyjemnością.



W zdrowym odżywianiu chodzi przede wszystkim o zachowanie rozsądku i umiaru. To prawda, iż niezdrowe przekąski warto zastąpić tymi zdrowszymi, chociażby w postaci słodkich owoców. Jednak można pozwolić sobie również na zjedzenie cukierka bądź kawałka czekolady. Warto pamiętać, by nie popadać ze skrajności w skrajność.

W zdrowym odżywianiu chodzi głównie o systematyczność. Mają to być nawyki na całe życie, aniżeli tylko krótkotrwała dieta. Ponadto pod słowem dieta nie kryje się destrukcyjny plan żywieniowy, dzięki któremu zgubimy parę kilogramów. Dieta to po prostu sposób odżywiania, niepotrzebnie kojarzony z dietą odchudzającą. Aby nasz sposób żywienia był zdrowy, warto poznać oraz wdrożyć w życie pewne zasady.

Regularność

W przyjmowaniu posiłków należy pamiętać o ich regularności. Jest to niezwykle ważne dla procesu trawienia oraz naszego metabolizmu. Pewnie nieraz usłyszeliśmy o tym, iż najważniejszym posiłkiem w ciągu dnia jest śniadanie, bez którego nie powinniśmy wychodzić z domu. Dlaczego jest ono tak istotne dla naszego organizmu?

Musimy bowiem dostarczyć mu dużo energii na dalszą część dnia. Inaczej organizm będzie pracował mniej wydajnie niż powinien. Warto zatem zjeść większe śniadanie, natomiast kolacja powinna być dużo lżejsza. Optymalny czas przerw między posiłkami to 3-4 godziny – zapewni to prawidłowe funkcjonowanie organizmu. Nie można jeść zbyt często, jednak za duże przerwy również są niezdrowe.

Owoce i warzywa

Niezwykle ważną rolę w procesie odżywiania pełnią owoce i warzywa. Należy pamiętać o ich jak najczęstszym spożywaniu, gdyż stanowią naturalne źródło witamin. Przede wszystkim warzywa to produkt, który powinien zagościć w naszym jadłospisie każdego dnia. To bardzo dobry dodatek do obiadów oraz przekąska między głównymi posiłkami.

Zarówno warzywa, jak i owoce mają bardzo dużo błonnika, co przyspiesza nasz metabolizm. Ponadto zawarte w nich minerały oraz witaminy mają niezwykle dobroczynny wpływ na organizm. Warto pamiętać, by nie podjadać między posiłkami. Jednak, gdy dopadnie nas uczucie głodu doskonale sprawdzą się przekąski z suszonych owoców bądź warzyw.

Woda

Do zasad zdrowego odżywiania należy również regularne przyjmowanie wody. Bardzo ważne jest utrzymanie prawidłowego nawodnienia organizmu, dlatego powinniśmy pamiętać o dostarczaniu odpowiednich ilości wody w ciągu dnia. Przyjmuje się, iż każda osoba dorosła powinna jej wypić co najmniej 1,5 litra. Idealnym źródłem wody są także owoce i warzywa, co daje kolejny powód do ich częstego spożywania.

To warto pamiętać

Nasze regularnie przyjmowane posiłki powinny być zróżnicowane, gdyż należy organizm zaopatrywać w wielorakie składniki odżywcze. Lepiej unikać dużych ilości soli w daniach – postawmy na zioła poprawiające trawienie, chociażby bazylię, ziele angielskie, tymianek czy miętę pieprzową. Unikajmy tłustych potraw, lepiej zjeść coś lżejszego, gdyż takie jedzenie jest dużo lepsze dla naszego samopoczucia. O to bowiem chodzi, by posiłki sprawiały nam przyjemność.

Autor artykułu izabelaplociennik.pl

(Visited 40 times, 2 visits today)