Uproszczenie procesu sprzedażowego jest marzeniem wszystkich internetowych sprzedawców. Zwłaszcza, że do ich obowiązków nie należy wyłącznie sama sprzedaż, ale też wysyłka, kwestie związane z reklamacją i oczywiście ustalanie poszczególnych cen produktów. Właśnie dla tych sprzedawców, którzy poszukują szybkich i efektywnych rozwiązań, powstał model dropshipping.
Na czym polega model dropshipping?
W modelu tym mamy do czynienia z pełną automatyzacją procesu sprzedażowego i jego przeniesieniem na hurtownie. Model dropshipping pozwala nam na pełne zoptymalizowanie procesu sprzedaży. W zależności od wybranych hurtowni, może on obejmować wyłącznie transport towaru, bądź w niektórych przypadkach – wszystkie czynności, poza samą sprzedażą.
Niektóre platformy wykorzystywane w handlu internetowym, pozwalają na wprowadzenie nowoczesnych systemów integracji z hurtowniami. Idealnym przykładem jest tu Sky-Shop.pl, który wygenerował własną, dedykowaną platformę, umożliwiającą przyspieszenie integracji w ramach modelu dropshipping.
Co dalej?
Wybór odpowiedniego narzędzia to jedno. Drugą, równie ważną a może nawet i jeszcze ważniejszą kwestią, jest dobór odpowiednich hurtowni dropshipping. Zanim zdecydujesz się na usługę którejkolwiek z nich sprawdź:
1.Jak przewiduje ona rozwiązywanie kwestii reklamacyjnych? Czy reklamacje będą rozpatrywane przez samą hurtownię, czy sprawa będzie kierowana do nas? Nie zapominajmy, że w zarówno pierwszym jak i w drugim rozwiązaniu mamy do czynienia z odpowiedzialnością naszego brandu.
2.Rozważmy kwestię pakowania towarów. Sprawdźmy, czy dana hurtownia daje nam możliwość wysłania wraz z paczką naszych materiałów reklamowych.
3.Przeanalizujmy koszty. Im będą one wyższe, tym mamy większą szansę na odrzucenie zawartości koszyka i w konsekwencji – zerwanie transakcji.
4.Sprawdźmy, jaki jest czas realizacji danego zamówienia w konkretnej hurtowni. Im będzie on dłuższy, tym gorzej dla nas i dla naszej marki
Nie zapomnijmy również o dywersyfikacji dostawców. im jest ich więcej, tym większa szansa na szybkie dostarczenie zamówienia.