Jak wiadomo przechwytywanie domen to sprawa bardzo ważna dla każdego kto tylko trochę ma pojęcia o kwestii budowania zaplecza pod pozycjonowanie, podobnież i sam fakt kupowania nowych domen pod wymagania biznesowe. Dla jednych ogromne znaczenie posiada nazwa firmy w domenie, dla innych nie, a jeszcze inni bardziej stawiają na kupowanie domen z ważnym słowem kluczowym w nazwie, a jak ma się kwestia SEO w tej kwestii? O tym postaramy się napisać w dzisiejszym artykule!



Jaki jest sens nabywania domen ze słowem kluczowym w nazwie?

Najkrócej rzecz ujmując sprawa ma się tak, że jeśli słowo kluczowe niejako znosi kontekst sprzedażowy w kwestii PPC to warto jest skupić się na zakupie takiej domeny, innymi słowy jeśli jest duża konkurencja na dane słowo w AdWords dużo trzeba za dane słowo/frazę zapłacić to wtedy warto jest kupować taką domenę.

Zatem skupmy się na dwóch możliwych wariantach, które można przyjąć:

  1. Domena bez frazy kluczowej/słowa kluczowego w nazwie – takie nazwy jak nazwa własna – osoba, tudzież nazwa własna firmy to frazy niebranżowe, które prawdopodobnie linkując na nie nie złapie się nigdy filtra, przykład prosty: sitepromotor.com.pl – jeśli będzie się linkować pod „sitepromotor tysiącami linków, to filtra się nie złapie (zapewne, gwarancji nikt nie daje wiadomo). Dlaczego tak się dzieje? Sprawa jest prosta – otóż jest to nazwa własna, a nie fraza tematyczna, która może stanowić przedmiot manipulacji pod kątem możliwości pozyskiwania ruchu/mocy z linkowania na nią z innych domen;
  2. Domena z frazami/słowami kluczowymi – jeśli natomiast interesuje nas zakup domeny o nazwie np. wykonywanie-wnetrz-Wroclaw, to jak wiadomo jest to domena z nazwą czysto branżową, dla której zapytanie w wyszukiwarce „wykonywanie wnętrz Wrocław” ma za zadanie niejako nakierować potencjalnego klienta na ów stronę. Sprawa zatem jest prosta, tutaj pozycjonowanie takiej domeny pod te frazy jest obarczone dużo większym ryzykiem załapania filtra, niż w przypadku domeny wyżej, która ma nazwę własną/brandową.

Podsumowanie

Niewątpliwie warto jest mieć możliwość kupienia domeny ze słowem kluczowym/frazą ważną z punktu widzenia marketingowego, to nie ulega wątpliwości, bo nawet dużo osób wpisuje czasami nazwy domen z pamięci albo na chybił trafił, taka domena zatem może się okazać być bardzo cenna (np. opony.pl). Co do kwestii pozycjonowania tychże, wyżej zagadnienie opisano i jest ono w zasadzie uniwersalne dla każdego przypadku związanego z tą samą tematyką.

Mamy nadzieję, że każdy kto ma zamiar kupić domenę ze słowem kluczowym będzie jeszcze pamiętał o możliwości pozyskania takiej domeny z rynku wtórnego, na którym można kupić domeny z historią, ale o tym już postaramy się kiedyś napisać w osobnym artykule.

 

Przemysła Uliasz
Artykuł przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w SEO, tworzeniu stron i sklepów internetowych.

 

(Visited 6 times, 1 visits today)