Czy twierdzenie, że każda firma powinna mieć własna stronę internetowa jest aktualne? Odpowiedź nie jest oczywista, ponieważ portale social media oferują wiele możliwości.

Czym jest własna strona internetowa dla przedsiębiorstwa?

Z czego wynika przekonanie o konieczności posiadania i utrzymywania własnej strony internetowej? Internet to jedno z najważniejszych mediów, które ma swój wirtualny świat. W rzeczywistym świecie przedsiębiorstwo ma adres, dostaje listy, klienci kontaktują się telefonicznie. Jeśli firma ma własną stronę internetową, to tak, jakby miała adres w wirtualnym świecie, może również kontaktować się z klientami za pośrednictwem listów elektronicznych, czyli maili. W internecie może prezentować ofertę, prowadzić sprzedaż i dialog z klientami. Aktualizowana na bieżąco strona internetowa firmy, to miejsce, do którego kierują wszystkie reklamy. Wystarczy jakieś hasło reklamowe, a po szczegóły odsyłamy zawsze na stronę internetową. Większość klientów szuka informacji w internecie, więc ten kanał komunikacji z klientami jest obowiązkowy dla firm dbających o sprzedaż i rozwój.



Wśród wielu drobnych przedsiębiorców nadal panuje przeświadczenie, że własna, nowoczesna strona internetowa to drogie przedsięwzięcie. Wart skorzystać z ułatwień proponowanych przez takie platformy jak Pageandshop.pl. W ramach abonamentu można stworzyć prostą lub rozbudowaną stronę internetową, która może być uzupełniona o własny sklep internetowy. Strona ma nowoczesny wygląd i może być integrowana z najważniejszymi portalami social media, czyli Facebookiem, Twitterem i Google+. Strona musi być dostosowana do oglądania w urządzeniach mobilnych, ponieważ ruch z tego typu urządzeń jest coraz większy. Za dostosowanie odpowiada w tym przypadku platforma Pageandshop.pl, co zwalnia właściciela strony z konieczności pilnowania takich spraw (zobacz ofertę – https://pageandshop.pl/web/page/oferta).

Czy utrzymywanie własnej strony internetowej zwalnia nas z innych form obecności w internecie?

Oczywiście, że nie, ponieważ strony w portalach social media są doskonałym uzupełnieniem własnej strony www. Warto zwrócić uwagę na potencjał jaki oferuje Facebook oraz Google dla firm z opcją publikacji danych firmy w mapach Google. Warto zwrócić uwagę, że te portale nie zachęcają do zaniechania utrzymywania własnej strony internetowej tylko do jej integracji z treściami na portalu. Warto również zadbać o kilka lub kilkanaście wpisów do dużych, uznanych katalogów firm. Trzeba podać podstawowe dane, ale najważniejsze jest podanie adresu firmowej strony internetowej. Jeśli ten adres www jest nieklikalny we wpisie katalogowym, to taki katalog można pominąć.

Nadal niewiele osób wie, że własna strona internetowa to dopiero pierwszy krok do zaznaczenia obecności firmy w świecie wirtualnym. W dobie olbrzymiej konkurencji trzeba tę stronę reklamować i zadbać o organiczną odwiedzalność z wyszukiwarek internetowych. Jest to długi proces, pełen pułapek i zachęt do pójścia na skróty. Kto temu nie ulegnie, na trwale może zyskać duży ruch na stronie. Jak to zrobić, to temat na inny artykuł.

(Visited 74 times, 2 visits today)