Ursus C-360 to jeden z najpopularniejszych ciągników, jaki pracował w Polskich gospodarstwach. Była to konstrukcja rodzimego producenta, która zaskarbiła sobie przychylność u rolników, głównie dzięki zastosowanym tam rozwiązaniom technicznym.

Stosunkowo prosta budowa i mechaniczne rozwiązania sprawiły, że był to pojazd bardzo mało awaryjny i tani w eksploatacji. Pomimo to oferował użytkownikom bardzo duże możliwości i wielozadaniowość.

Silnik ten generował bowiem 55 koni, co jak na lata produkcji tego modelu, było zaskakująco dobrym wynikiem. Dzięki temu jednostka ta sprawdzała się w każdych pracach, niezależnie od warunków czy gleby. Można również śmiało stwierdzić, że ciągniki te były filarem polskich gospodarstw i to za ich pomocą mogły się one rozwinąć do obecnego poziomu.



Oczywiście z biegiem czasu większe gospodarstwa wymieniały Ursusy na nowsze, bardziej zaawansowane i mocniejsze modele, nie mniej jednak w wielu gospodarstwach pracują one po dzień dzisiejszy.

Jak najbardziej logicznym jest fakt wymiany tych ciągników na mocniejsze modele, ze względu na pojawiające się większe maszyny, które mają przyspieszyć pracę. Niemożliwe jest bowiem utrzymanie profilu tak dużej produkcji, bez przyspieszenia pracy, ponieważ we współczesnym rolnictwie czas odgrywa ogromną rolę i znacząco wpływa na efektywność produkcji.

Wracając jednak do Ursusa C-360, jako ciągnik w czasie gdy był produkowany, zyskał ogromną popularność i sprzedał się w nakładzie prawie 300 tys. sztuk, co jak na tamte czasy było bardzo dużym nakładem i sukcesem dla polskiej produkcji.

Obecnie ciągniki te pracują przy lekkich pracach w większych gospodarstwach, przy opryskach czy w zestawie z prasą zwijającą. Maszyny te nie wymagają dużej mocy i udźwigu, przez co do ich obsługi Ursusy sprawdzają się idealnie i nie spalają przy tym zbyt dużo paliwa. Jest to atut, za który wiele gospodarstw nadal ceni te ciągniki i wykorzystuje je do pracy.

Ursus – niezbędne naprawy i serwis

Niestety, jak każdy ciągnik tak i ten narażony jest na zużycie i uszkodzenia. Dlatego też, by zachować je sprawne, należy regularnie dokonywać przeglądów i wymieniać płyny eksploatacyjne. Co do elementów lakierniczych i karoserii ciągnika, ta również ulegała korozji. Szczególnie narażona była maska C 360 i błotniki, które szczególnie szybko zużywały się w modelach intensywnie eksploatowanych.

By więc uniknąć pojawiania się rdzy, warto odpowiednio dbać o blachy zewnętrzne, jak i wewnętrzne. Odpowiednie preparaty i mycie ciągnika po intensywniejszych pracach polowych, pozwalają na zachowanie dobrego stanu blacharskiego.

Jeśli natomiast decydujesz się na wymianę elementów kabiny i oblachowania ciągnika, powinieneś stawiać wyłącznie na najlepszej jakości części zamienne i elementy. Dzięki temu zyskujesz pewność co do jakości, jak i techniki wykonania.

Unikniesz w ten sposób problemów ze spasowaniem elementów czy pojawienia się korozji po montażu. Kupując u sprawdzonych dostawców, zapewniasz sobie również gwarancję błyskawicznej dostawy i profesjonalne podejście obsługi co do realizacji zamówienia.

(Visited 405 times, 1 visits today)