Robotyzacja procesów biznesowych to termin, z którym powinien zaznajomić się każdy właściciel i manager firmy mającej aspirację do stania się numerem jeden w swojej branży. Jest to nic innego jak wprowadzenie sztucznej inteligencji do zasobów przedsiębiorstwa.

Jej zadaniem jest wsparcie pracowników w codziennych obowiązkach, a także zwiększenie wydajności całej organizacji. Automatyzacja procesów w firmie może zostać zaimplementowana do niemalże każdego obszaru w firmie.



Gdzie sprawdzi się automatyzacja procesów biznesowych?

Robotyzacja procesów w firmie sprawdzi się wszędzie tam, gdzie istnieje potrzeba wykonania powtarzalnego procesu, nawet jeśli miałby się on opierać o dużą liczbę danych i zmiennych. Sztuczna inteligencja jest w stanie wykonać zadanie w dużo krótszym czasie niż człowiek.

I to w 100% bezbłędnie, co jest praktycznie niemożliwe w dłuższej perspektywie wszędzie tam, gdzie w grę wchodzi czynnik ludzki. Robotyzacja procesów w firmach dotyczy przede wszystkim następujących obszarów:

  • księgowości
  • finansów
  • controllingu
  • magazynowania
  • zarządzania zasobami ludzkimi
  • administracji
  • sprzedaży
  • dystrybucji
  • produkcji
  • raportowania
  • zakupów
  • IT

Na czym polega automatyzacja procesów w firmach?

Każdy obszar przedsiębiorstwa ma własne, niepowtarzalne zadania do wykonania. Z tego powodu inna automatyzacja procesów biznesowych zostanie wprowadzona w dziale zarządzania zasobami ludzkimi, a jeszcze inna w magazynie.

Przykładowo automatyzacja procesów księgowych może polegać na stworzeniu algorytmu, który będzie automatycznie księgował wyciągi bankowe. Taki robot może osiągnąć poziom wiedzy eksperta w stosunkowo krótkim czasie, niedostępnym dla przeciętnego człowieka (np. w kilka miesięcy).

Program świetnie sprawdzi się także w przypadku wprowadzania umów do systemu. W większych organizacjach niezbędne jest zatrudnienie cało etatowego pracownika do tego celu. W przypadku inwestycji w robotyzację procesu w firmie całość może zostać oddelegowana sztucznej inteligencji, co w dłuższej perspektywie równa się sporym oszczędnościom.

Ostatnimi czasy ogromnym zainteresowaniem cieszy się także automatyzacja procesów finansowych w firmie. Może ona polegać na przetwarzaniu faktur, obsłudze wniosków, wypłacaniu odszkodowań, opłacaniu polis itd. Jej wprowadzenie pozwala na zatrudnienie tylko kluczowych osób w organizacji, uwolnienie ich pokładów kreatywności, a także szybszą obsługę klientów. Szczególnie ten ostatni aspekt ma obecnie kluczowe znaczenie dla konkurencyjności przedsiębiorstwa na rynku.

 

(Visited 37 times, 2 visits today)