Jak oficjalnie Google potwierdziło wprowadza usługę Google Assistant na nowe rynki, w tym także i na rynek polski, jest to jak wiadomo bardzo dobra informacja, ponieważ wyszukiwanie głosowe to bardzo pożądana usługa już od dłuższego czasu. W niniejszym opracowaniu pokrótce postaramy się właśnie opisać tę usługę. Zapraszamy do lektury!



Google Assistant – co i jak

Czym jest ów asystent? Jest to najkrócej rzecz ujmując rozbudowany asystent pozwalający współpracować z inteligentnymi mobilnymi oraz głośnikami i odbiornikami Smart TV.  Jak się okazuje usługa ta jest dużo doskonalsza niż znana nam usługa bazująca na wyuczonych formułkach typu „OK Google”, doskonalej pozwala ona na rozpoznawanie naturalnego języka, dzięki tej technologii będzie można nie tylko przeszukiwać zasoby wyszukiwarki Google, ale też robić zdjęcia a nawet rezerwować miejsca do kina albo włączyć muzykę. Oczywiście wszystko będzie dostępne w Androidzie i dzięki temu jeszcze bardziej wszyscy ceniący sobie mobilne rozwiązania, będą mogli z nich korzystać. Dużo na ten temat można obejrzeć w oryginalnym nagraniu na:

Jak pokazano na konferencji Google I/O 2018 w niedalekiej przyszłości będzie też możliwe korzystanie w ramach usługi z opcji Google Duplex, która ma charakteryzować się tym, że połączenia telefoniczne będzie wykonywać sam system, imitując głos człowieka dokonywać będzie dla przykładu rezerwacji telefonicznej. Zapowiada się bardzo ciekawie, przyszłość pokaże jak to będzie wyglądać.

 

Jakie zmiany w SEO wymusi to rozwiązanie?

Jak wiadomo każda zmiana nie pozostaje bez wydźwięku w zakresie związanym z optymalizacją strony, dlatego też i w zakresie związanym z Google Assistant trzeba będzie dokonywać nieco zmian, oto najważniejsze zmiany jakie warto mieć na względzie:

  • Treść zapytania – jak wiadomo aktualnie osoby szukające jakichś materiałów i informacji w sieci wpisują sztywne, proste zwroty, które często brzmią mniej naturalnie niż ich „odmienniki” stosowane przez nas w życiu, dlatego warto jest pamiętać aby teksty tworzone na strony posiadały teksty brzmiące naturalnie i nie przesycone sztywną nomenklaturą nastawioną na „klientów” z wyszukiwarki, wpisujących np. zapytanie w stylu „dobra restauracja Wrocław”, lecz na smakoszy zapytujących „Gdzie znajdę smaczną restaurację we Wrocławiu”;
  • Mobile – mobilność po raz n’ty, tak, tak, niestety znów trzeba będzie jeszcze dokładniej przyjrzeć się i budowie wersji mobilnych strony, tak aby jeszcze bardziej komfortowo przeglądać ich treści, wspomnijmy o algorytmie Mobile First Index i nadchodzącej aktualizacji Speed Update;
  • Dane strukturalne – i tutaj warto wspomnieć, że odpowiednie manewry należy także dokonać w zakresie konieczności dodania na stronie danych strukturalnych, które wskażą Google Assistant i takie informacje, które będą finalnie interesować potencjalnego Kowalskiego korzystającego z wyszukiwarki. Jeśli zatem do tej pory nie zaimplementowałeś jeszcze tego dodatku to zrób to czym prędzej, bo w tradycyjnej formie wyszukiwarki ze względu na SEO też warto mieć to zaimplementowane.

 

Podsumowanie

 

Trudno na dzień dzisiejszy dociekać jak będzie wyglądać w przyszłości finalna wersja Google Assistant, ale to co do tej pory zaprezentowano i obiecano, wygląda imponująco i jak widać prace nad sztuczną inteligencją idą do przodu.

Jak wiadomo wszystko ma swoje plusy i minusy, jednakże z plusów warto jest wspomnieć, że tego typu dodatek bardzo mocno wpłynie na personalizacje wyników wyszukiwania, które będą dużo bardziej precyzyjne i ustawione pod nasze indywidualne oczekiwania.

Co do minusów, to wiadomo, istnieje pewnego rodzaju obawa o nasze bezpieczeństwo danych i prywatność, ale w tym względzie bynajmniej teoretycznie wyszukiwarka zawsze gwarantuje w swojej polityce prywatności, że jest ok. Nam jako użytkownikom końcowym i SEO ekspertom pozostaje korzystanie i dostosowywanie witryn do nowych wymogów.

 

SitePromotor
Artykuł został przygotowany przez firmę SitePromotor specjalizującą się w pozycjonowaniu oraz tworzeniu stron i sklepów www.
(Visited 13 times, 1 visits today)