Mała firma to zwykle mały budżet na reklamę. Trzeba go wykorzystać jak najbardziej efektywnie. jakie formy reklamy wybrać.

Na pytanie o najlepszą reklamę dla małej firmy nie ma jednoznacznej i prostej odpowiedzi. Bardzo dużo zależy od branży prowadzonej działalności gospodarczej oraz od sposobu jej prowadzenia. Małą firmą może być sklep internetowy i to już determinuje sposób działań marketingowych i reklamowych. Pole działania ogranicza się w zasadzie do internetu. Wydaje się to naturalne, ponieważ klient szuka produktów w internecie i kupuje je również za jego pośrednictwem, nie odchodząc od komputera. W internecie jest tak dużo różnych form reklamy, że mała firma, z niewielkim budżetem nie jest w stanie ich wykorzystać. Powinna przetestować jak najwięcej metod reklamy i wybrać najlepsze: reklama na Facebooku, reklama w wyszukiwarkach, reklama kontekstowa itp.



Mała firma działająca lokalnie zacznie od korzystania z reklamy wizualnej. Technologia tworzenia i wykonywania takich reklam opiera się na wykorzystaniu takich materiałów jak folia samoprzylepna, które są tanie, umożliwiają wykonywanie estetycznych i trwałych kreacji reklamowych szybko i niskim kosztem. Są to folie do druku, więc przygotowanie i wydruk reklamy to praca grafika przed komputerem. Folia samoprzylepna wymaga gładkich powierzchni, więc naklejana jest przede wszystkim na szyby oraz płyty z tworzywa sztucznego lub z blachy metalowej. Na szybach często stosuje się folie perforowane, które tylko w niewielkim stopniu zmniejszają ilość światła docierającego do wnętrza, a kreacja reklamowa nie traci na jakości. Jeśli firma dysponuje samochodem, którym dojeżdża do klientów, to można go wykorzystać jako doskonały nośnik reklamowy. Reklama na samochód to również wydruk na folii samoprzylepnej, której rodzaj zależy od zastosowania. Na samochody można także przyklejać folię perforowaną, zwłaszcza na szybach w autobusach i na tramwajach.

Czy mała lokalna firma może wykorzystać internet do celów reklamowych. Oczywiście, że tak, ma do wyboru kilka form obecności w internecie, a najlepiej zrobi wykorzystując wszystkie. Pierwszy przykład to strona firmy na portalu Facebook. Umożliwia prezentowanie swojej oferty i codzienny kontakt z klientami. Można na tym poprzestać, ale warto wykonać darmową wizytówkę w Google Moja Firma i opublikować ją również w Mapach Google. Dla fraz geolokalizowanych taka wizytówka od razu będzie widoczna w wynikach wyszukiwania. To są rozwiązania bez kosztowe, wymagają jedynie niewielkiego nakładu pracy. Reklama w Google i na Facebooku jest skuteczna, ale wymaga już nakładów finansowych. To się opłaca, ponieważ zasięg tej reklamy można ograniczyć do terenu działania lokalnej firmy, a wtedy budżet jest wykorzystywany efektywnie. Warto również wykonać własna stronę internetową i na niej opierać wszelkie działania reklamowe.

Jak widać mała firma ma do wykorzystania wiele różnych form reklamowych. Większość ze wspomnianych sposobów reklamy wykorzystują nie tylko małe firmy, ale także firmy globalne. W artykule zasygnalizowano jedynie kilka metod reklamy, chyba najlepsze dla małych firm. Są jeszcze gazety, radio, telewizja, które są również skuteczne pod pewnymi warunkami.

(Visited 34 times, 1 visits today)